Sunday, April 9, 2017

ANTARA BUKU MOTIVASI YANG PATUT ANDA MILIKI

Bismillahirrohmanirrohim..
Semoga pembaca blog ini berada dalam keadaan tenang dan diberkati Allah hendakNya. Saya betul-betul teruja untuk berkongsi dengan pembaca semua antara buku-buku motivasi yang mkenangkap mata dan perhatian saya. Ketika menonton TV atau disampaikan oleh rakan-rakan, saya akan senaraikan di sini beberapa buah naskah yang perlu kita miliki. 

Antaranya ialah;
Arwah Ahmad Ammar adalah antara buku yang saya dapat habiskan dalam waktu yang singkat dan dapat membaca pada waktu-waktu pelik. Kenapa? Saya bukanlah kaki novel atau gila membaca. Jika saya dapat menghabiskan bacaan sesebuah buku tersebut, pasti ada sesuatu yang aneh di dalam kandungan buku tersebut. Arwah Ahmad Ammar benar-benar mengetuk hati saya tentang dakwah secara senyap dan peribadi mulia. Segunung penghargaan buat ibu bapanya yang berdarah pejuang dan kebajikan.


Buku ini saya tahu dari televisyen. Seorang profesor yang menhasilkan buku ini berdasarkan kisah anak-anak angkatnya dari zero to hero jadinya. Bertuahnya jika dapat menjadi salah seorang anak angkatnya kan!


Siapa yang tidak kenal figura ini. Dia menjejak hidup daripada bawah juga. Impian demi impian disulam menjadi kenyataan.
Meskipun cerita kehidupan yang indah-indah dipaparkan, idola muda ini ternyata menyimpan 1000 duka dan payah dalam dada. Kuatnya jiwa si tubuh kecil ini tidak ramai yang sedar sehingga kita memiliki buku ini. Semoga dapat menjadi pemangkin kepada perubahan hidup para pembaca ke arah yang lebih baik. Amiin.

Saya tidak memiliki semua buku-buku di atas dan dalam perancangan untuk mendapatkan semuanya. Hanya beberapa yang sempat di baca sama ada seluruh isinya dan sebahagiannya adalah review. Andaikata ada buku lain lagi mohon pembaca war-warkan di ruangan komen ya? Saya sangat menghargainya. 

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment

TIPS WORK AT HOME MOM BERJAYA DALAM BISNES DALAM MASA SAMA ANAK TIDAK TERABAI

Perkongsian Master Nana: Waktu atas cruise haritu, ramai jugak SID yang ambil kesempatan untuk tanya tip dan ilmu bisnes daripada nana.. ...